måndag 25 november 2013

Stora kransar på pardörrarna





Hej!

Såhär till advent och jul tycker jag det är riktigt trevligt med kransar. För ett tag sedan köpte jag dessa två stora kransar i en lokal blomsteraffär. Jag hängde upp dem på insidan av pardörrarna. Kransarna var väldigt stora, men eftersom dörrarna är så rejäla tyckte jag ändå att de passade bra. 
På utsidan av dörrarna tänkte jag hänga upp hemmagjorda granris-kransar.

Idag var jag i skogen och samlade på mig lite små granar och en massa granris. Allt granriset gick åt till vår julbock, så det blir att hämta mer ris till kransar och så. 

Jag har även börjat titta på alla adventsstjärnor som snart ska hängas upp...det gäller ju att se så alla lampor funkar och så förstås planera i vilka fönster var och en av dem skall hänga.
Om jag hinner tror jag nog att jag tjuvstartar och hänger upp dem strax före helgen =).
Dessutom blir det att baka lussekatter denna vecka...mmm, gott!!!

För att ladda upp lite inför allt som komma skall nu i juletider, så var Viktor och jag på en riktigt trevlig tripp till Göteborg i helgen. Mycket avkopplande vill jag lova!
Barnen var hos farmor/farfar och mormor/morfar och hade det väldigt bra.

Nu har man helt enkelt lite ny energi igen =)!

/Clara


1 kommentar:

  1. Vilka vackra dubbeldörrar! Ser fram emot att få se dom med granriskransar också :)

    SvaraRadera