lördag 18 februari 2012

Platsbyggt skafferi...



Att sätta etiketter på varje burk i skafferiet
är både praktiskt och fint.


Vårt skafferi har fått en dörr som matchar våra köksluckor. Intill skafferiet har vi en sittbänk. Till höger om skafferiet ser ni altandörrar (men vi har ingen altan än) och framför dessa dörrar står just nu en golvlampa, en stol och ett bord.


Inuti skafferiet finns många hyllplan. Vi satte fast hyllplanen med hjälp av vita konsoller.



Att förvara det mesta i korgar är mycket praktiskt och samtidigt väldigt fint. Glasburkar är ju förstås ett måste i ett gammaldags skafferi.


Korgar med spets är ju extra trevliga tycker jag. I bakgrunden skymtar ni skafferiets tapet. Denna tapet har vi även i köket.



Fat och brickor är staplade på en av hyllorna.



Hej hej!

Idag visar jag några bilder från mitt kära skafferi. När vi byggde huset stod ett platsbyggt skafferi högt på listan. Vi planerade köket så att ett skafferi skulle få plats.

Skafferiet är klätt med pärlspont för att få en gammaldags känsla och det har även en uteluftsventil som gör att det blir ganska kallt här inne, vilket förstärker den gamla känslan.
Inuti skafferiet finns många hyllplan, vilket gör att det får plats väldigt mycket härinne.

I skafferiet har jag placerat många korgar och glasburkar. Att placera grejer i korgar gör att det blir lite mindre rörigt och mer organiserat, sådant gillar vi! Glasburkar är ju som sagt ett måste i ett gammaldags skafferi...eller vad tycker ni?
Att köpa glasburkar på loppis är ett utmärkt sätt att samla på sig en massa olika burkar.



Nu önskar jag er en fortsatt bra lördag!

7 kommentarer:

  1. Vilket fint skafferi!!
    Glasburkar är både snyggt och praktiskt! :)

    Ha en skön söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jättefint!!
    Får lite fashbacks sen jag var hos gammelmormor när jag va liten, va jätteroligt å va där inne å kika på allt. :)

    SvaraRadera
  3. Tycker det är supermysigt med platsbyggda skafferier!! Och hoppas och önskar att jag får ha det en dag :) Hihi! Det hör som till lantkök!

    och du hade ju super fin ordning i ditt måste jag säga :))

    ha en fin måndagskväll!
    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Har precis hittat din blogg och gillar verkligen vad jag läser och ser! Precis min stil! ;)

    Ville också bara tala om att vi har exakt samma tapet i vårt kök! Så himla fin!

    //Johanna

    SvaraRadera
  5. Superfint skafferi! Det har du gjort bra :)

    Får man fråga vad det är för mått? Vi ska ta över sambons farmors gård där ett lantligt kök med platsbyggt hörnskafferi står högt upp på listan :)

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  6. Super fint! Vad har ni för mått på skafferiet? Från hörnet till utsida längst väggen? ☺️ Hur bred är dörren.? Tack!! Hoppas du vill dela med dig!!

    SvaraRadera