tisdag 1 december 2015

Jul i matsalen


Adventskänslan börjar infinna sig i matsalen.

Vimpel från Nyblom och Kollén

Några kuddar förstärker julkänslan.


Min loppisfyndade ljusstake som jag har sprayat svart.

På bordet står två urnor och väntar på att få lite julblommor i sig. 



Hej!


Hoppas ni mår bra!

Nu börjar det även bli lite adventsfint i matsalen. Mina svarta ljusstakar som jag sprayade förra året står i fönstren tillsammans med olika sorters hängande stjärnor. Om ni vill se förvandlingen av de svarta ljusstakarna kan ni göra det här.
I soffan ligger några "juliga" kuddar och i taket hänger en "God Jul-vimpel".
Jag spelade lite julmusik samtidigt som jag fixade och donade här i matsalen, men visst är det svårt att få den rätta julkänslan. Särskilt idag när det var soligt och fint väder och ganska varmt.
Men julkänslan kommer nog så småningom.

Och snart är det dessutom dags för barnen att vara med i diverse luciatåg. Det första blir nu på söndag och så blir det två stycken nästa fredag. Mysigt om något. Och då får man minsann julkänslor.
Sigrid går här hemma och nynnar på "Lusse lelle, lusse lelle, elva nätter före jul..."

Ha det så bra!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar