tisdag 13 oktober 2009

Väntan och höstkrans

Oj va tiden går. Jag har varit lite dålig med att uppdatera läget för er den senaste tiden.

Anledningen till det är at vi just nu har några lugna veckor innan det drar igång på riktigt.


Måndagen v.45 kommer huset och därefter kommer förhoppningsvis täta uppdateringar. Det som är så häftigt är ju att det bara tar någon vecka innan huset är uppe och man ser hur det kommer att se ut. Självklart är det långt ifrån färdigt då, men "skalet" blir klart i alla fall.


Igår köpte vi den första färgen till huset....till innerdörrarna. De har nämligen kommit hem och vi kan börja måla när som. Dörrarna har vi beställt efter de "speglar" vi vill ha i dem. Vi ska måla dem själva för att få den "gamla looken". Det är ca 15 dörrar, så det lär ju ta ett tag. Vi har vanliga dörrar till klädkammarna också, därför blir det så många. Sen har vi ju två pardörrar i huset och det blir ju som fyra dörrar att måla...men det ska nog gå bra=)!



Igår kväll gjorde jag en höstkrans till vår nuvarande ytterdörr


2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Låter himla spännande med husbygge....önskar att det var jag som var mitt i det....så man fick allt nytt fats på gammaltvis och planera hela huset.....så kul!

    HA nu det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst är det spännande,men ändå så jobbigt,jag vet,lever mitt i det,lycka till.
    Kram Agneta

    SvaraRadera