måndag 6 september 2010

Målning av innerdörrar!

Nu har vi kommit igång med att måla innerdörrarna. Det kommer att bli en hel del jobb med att måla alla 17, men det ska nog gå=). Visst hade vi kunnat välja färdigmålade dörrar, men vi vill ju ha den gammaldags målade känslan.

På varje dörr är det strykning med 3 olika typer av färg som gäller. Här är det första lagret klart; kvistar målade med shellack.

Andra strykningen är klar; målning med häftgrund.

Strykning nummer 3 är på plats; vit snickerifärg. Den ska man dessutom måla 2 lager med.

Alla dörrar är likadana, fem speglar. Förutom pardörrarna och klädkammardörrarna som är så smala att det bara får plats tre speglar.

Våra ytterdörrar är utformade på samma sätt som innerdörrarna - enhetligt och snyggt! Både innerdörrar och ytterdörrar är beställda av RM Snickerier i Vimmerby.


Badrummet nere är färdigkaklat på väggarna (fog saknas). Det ska bli spännande att åka och se vad de har fortsatt med idag.

Jag kunde inte låta bli att visa ett kort på världens bästa son!=)

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fin han är! och vad fräscht det ser ut i badrummet. Ang dörrarna så har jag funderat på att måla om våra innerdörrar, iaf de som är nere.
    Ha det bäst, pussa prinsen från oss, kram.

    SvaraRadera
  2. Så go! Såg inte så mycket av honom häromdagen, men det var valdigt trevligt att träffa mamman :)

    SvaraRadera
  3. Jag kan se att du är expert på ditt område! Jag lanserar en webbplats snart, och din information kommer att vara väldigt användbar för mig .. Tack för all din hjälp och önskar dig all framgång i din verksamhet. Dörrar - Kronfoster

    SvaraRadera