onsdag 25 maj 2011

Rabarberpaj till fikat...

Ikväll blir det rabarberpaj till fikat, gott!




Tänk vad det är härligt med vår och sommar när man kan plocka in diverse ätbara ting och laga något smaskigt av. Jag är sugen på att anlägga en liten köksträdgård här utanför köksfönstret...det får bli ett framtida projekt!


Jag va hos min kära farfar och hämtade lite rabarber nyss. Då kommer minnena tillbaka till farmor och allt hon styrde med; saftade, syltade, bakade, lagade mat, de stora kalasen hon ordnade, allt pyssel i trädgården & hemmet, mangling av lakan...ja, allt man kan tänka sig att en bondfru gör.


I receptboken "Rabarberpaj och annat läckert av frukt och bär" hittade jag "Kerstins knäckiga rabarberpaj" som jag ska prova idag. Tror nog att det blir gott, det känns liksom inte som att man kan misslyckas med rabarberpaj=).

2 kommentarer:

  1. Rabarber är såå gott. Rabarberpaj, kräm mm. Mums! Det är verkligen sommar. Dock saknas sommarvärmen nu. Lite hurvigt ute nu faktiskt. Längtar efter sommaren på riktigt.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. vilket underbart hus ni bor i! blir alldeles tagen!

    Rabarberpaj ska jag nog slå till på ikväll jag med... dock är jag mer förtjust i vaniljsåsen som jag måste ha till! Sås med paj :)

    Kram p.

    SvaraRadera