söndag 1 juli 2012

Vita blommor!



Första blomkvisten från min vita riddarsporre.



 Jag satte den i en glasburk, enkelt och vackert.



Blomman står på ett vitmålat litet bord i matsalen.




På verandan stoltserar en vit hortensia i
en stol.



Bredvid stolen står en lykta och det vita rabarberbladet.



Hortensian står i en kruka som i sin tur står i en korg. I korgen har jag lagt ett vitt tyg för att få det extra fint.



Hej!

Vita blommor är ju så elegant och vackert.
Förstås är det ju fint att blanda in lite färger också.
Jag har främst tänkt mig vita, rosa och lila nyanser på blommor och växter i min trädgård.

För ett tag sedan planterade jag några vita riddarsporrar i trädgården. De har växt riktigt bra, så idag kunde jag ta in den första blomkvisten.
Jag satte den i en enkel glasburk...den framhäver blomman extra mycket tycker jag.

 För ett par år sedan gjorde jag en lite speciell "planteringsanordning". Jag målade en gammal stol vit. Jag tog bort sitsen och hängde fast en korg där sitsen varit. Sedan placerade jag en kruka i korgen och där i kan man plantera en blomma. För att dölja krukan la jag ett vitt tyg i korgen.
Den här stolen har jag nu placerat i vårt nya hem, på verandan. Den vackra hortensian fick ta plats i stolen.

Det är kul med blommor och trädgård denna årstid!
På sommaren är det ju även mycket annat roligt som händer.
Bland annat var jag på en möhippa för en god vän igår. Vi hade en härlig dag....mycket skratt, aktiviteter och ett underbart väder.

Det var allt för nu. Imorgon är det jobb igen, men ganska snart blir det semester=).
Hoppas ni alla får en bra vecka!



1 kommentar:

  1. Hej!
    Mysig blogg du har:)
    Håller med om att det enkla är så vackert.
    Hortensiastolen är jättefin!

    Ha det gott!
    C

    SvaraRadera