söndag 12 maj 2013

Rabarber och annat gott






Hej!


Nu är jag äntligen här igen! Det är så mycket man vill göra nu när våren är här, så tyvärr blir bloggen lite lidande, men jag ska bättra mig=).
Jag ser att besökarantalet har överstigit 200 000 nu...jätteskoj! Som tur är verkar det som att ni fortsätter att kika in här och har tålamod mellan de glesa inläggen, tack för det=)!

Det har varit riktigt härligt med fyra lediga dagar tillsammans denna vecka. Vi har hunnit med en massa kul, bland annat ett besök på Astrid Lindgrens värld, trädgårdsarbete och så har vi umgåtts med släkt och vänner! Förstås har vi ju även spenderat en hel del tid på altanen nu i detta underbara väder. Som ni ser på den första bilden börjar det bli riktigt grönt och fint ute nu och det är helt ljuvligt att bo här i Kängsebo denna tid på året.

Vi har som sagt styrt en hel del i trädgården dessa dagar också. Vi har en stor trädgård och eftersom att vi har ett nybyggt hus så är ju trädgården helt nyanlagd och "tom". Förra året sådde vi gräs och det ser ut att komma väldigt fint i år. Nu är man ju sugen på att få ordning på resten också...allt från grusgångar till diverse land/planteringar/buskar/träd etc. Men en trädgård tar ju tid att "få ordning på".
Nu har vi i alla fall gjort vårt första land. Som ni ser var Vilhelm väldigt engagerad i detta. Vi planterade en massa godsaker, såsom jordgubbar, smultron, blåbär och rabarber. Samtidigt blev det några fina marktäckande rosor planterade.
 
Hoppas ni får en härlig vecka!

2 kommentarer:

  1. Ja tiden springer iväg.. Men härligt är det att komma ut och greja ute! Vilken mysig helg ni haft!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Rabarber vill jag med ha =)
    Ska jag nog fixa tror jag. Gott att göra paj och saft på. Ha en toppen dag. Kram

    SvaraRadera