söndag 8 december 2013

En bordskrans av granris









Hej!


Hoppas ni har en trevlig andra advent.
Här hemma skrålar julskivan på hög volym, jag pyntar & donar, Viktor & Vilhelm är ute och sätter upp vår gran igen (som blåste ner i stormen) och lillasyster sover lite.
Framåt eftermiddagen blir det riktig jul- och luciastämning för vår del...då ska Vilhelm vara med i ett litet luciatåg i hembygdsgården, mysigt!

I veckan gjorde jag en granriskrans som jag satte ljushållare i och så knöt jag fast ett litet spetsband. Detta fick alltså bli en bordskrans som jag placerade på byrån i hallen. 

På ett litet bord i hallen står en tomte och ett stor vas med granris i. Vi håller även på att bära in lite ved som ni ser på golvet. Nu när det är kallt är det ju riktigt mysigt att elda i kakelugnen.

/Clara


1 kommentar:

  1. Fin krans, och väldigt vacker byrå den står på - maffig!
    Trevlig advent! :)

    SvaraRadera