måndag 9 december 2013

Kulor i fattigmanssilver












Hej!


Här i vardagsrummet får kulor i fattigmanssilver och hyacinter utgöra julstämningen....och adventsstjärnor i fönstren förstås.
Jag samlade några av kulorna på en bricka tillsammans med lite granris och några strutar som jag gjort av gammalt notpapper. 
Jag tycker att kulor i fattigmanssilver är så vackert och de finns ju i så många olika former och storlekar. 
Jag längtar till varje jul när jag får ta fram kartongerna med mina kulor i =). 

Som jag har berättat om tidigare så är ju detta rum även ett lekrum. Det syns ju förstås inte nu, för jag har precis städat lite (det gäller att passa på när storebror är på dagis). Men i eftermiddag har vi nog ett golv fullt av leksaker igen...precis som det ska vara när man har två små busungar i familjen =)!

På mornarna sitter vi i här i soffan i vardagsrummet och myser och tittar på julkalendern. Den är riktigt bra tycker jag!
Om vi hade svårt att hinna i tid till dagis innan, så är det ju inte lättare nu när man på mornarna även ska titta på tv:n och öppna 4 olika kalendrar. Men vad gör väl det?=)

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar