fredag 7 februari 2014

I köket








Hej!

Så var det fredag kväll. Här sitter jag just nu vaken själv, alla andra i familjen har somnat...Sigrid i sin säng och Vilhelm & Viktor i soffan.
Jag kände dock för att göra ett inlägg här. Jag förberedde några bilder i eftermiddags, men så hann jag aldrig lägga in dem.
Idag har vi haft en lugn och skön dag. Vi har varit hemma hela dagen, Vilhelm har haft en kompis här och Sigrid & jag har grejat med allt möjligt - vi har helt enkelt haft en mysfredag utan någon stress. 

Bilderna idag kommer från olika hörn i vårt kök...här står allt från ljusstakar och tavlor till konstgjorda rosor och strutar. Som jag skrev härom dagen är jag inne lite på ett pastell-tema här i köket just nu...jag blandar lite ljusa färger av rosa, blått och grönt. Snart någon dag få ni se ännu mer av detta.

Nyligen fick jag frågan här på bloggen om jag kunde tipsa om loppisar och auktioner här i närheten som jag brukar besöka. Självklart kan jag dela med mig av 
mina favoriter =)!

Tre Århundraden i Berga - antikt och café
Shalom second hand i Oskarshamn
Gruviks auktioner i Oskarshamn
Lindra i Högsby (ibland hittar man något här)
Virserums möbellager (bara öppet på sommaren)
Antikt och kuriosa i Åseda (jag själv har inte varit här, men min syster säger att det är värt ett besök, så snart får det bli så)

Jag brukar även hålla ögonen öppna för olika sommarauktioner att åka på, där brukar man kunna fynda bra!

Gokväll!

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar