onsdag 17 november 2010

Julplanteringar!

Idag kommer lite bilder från vårt nuvarande hem...även att vi inte ska bo här så länge till så ska jag helt klart pyssla och dona som vanligt inför jul.

Idag har jag börjat lite smått med planteringar med "julkänsla".


Så här ser det ut i köksfönstret. Julkänsla tänker ni...hmm. Men jag har ju mycket vitt och gröna växter till jul med, kombinerat med vissa röda inslag. Sen när ni får se hela fönstret med julgardiner och adventsljusstake kommer den rätta julkänslan att infinna sig.


I hallfönstret ser det ut så här;


Julros, hyacint och murgröna.


Jag knöt en spets runt krukan och dekorerade med ett silvrigt hjärta.

Idag har jag även hunnit med att göra köttbullar och mini-kroppkakor till jul. Det gäller att va ute i god tid så det inte blir för stressigt.

Jag kan lova er att jag vekligen inte går och funderar på vad jag ska fylla mina dagar med nu när jag är mammaledig, jag har hur mycket att styra med som helst...superkul!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Första gången jag hitta hit!
    Och jag är helt förstummad, vilket otroligt VACKERT hus ni håller på och bygger.

    Hit kommer jag defentivt på besök igen. Måste få följa ert bygge!
    Så glad att jag hittade hit!

    Ha en bra dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Va duktigt du är, Clara! Du har alltid så fina arrangemang och idéer. Du ger verkligen inspiration! Till veckan är det jag som ska styra och ställa här hemma! (om Eddie är med på det förstås, hihi)
    Många kramar, Karin.

    SvaraRadera