onsdag 2 februari 2011

Vilken skillnad det blir...

Efter ett antal timmar med målning av lister & foder (alla är inte färdiga än), så är det nu äntligen dags att börja sätta upp dem....

Runt alla dörrar och fönster blir det detta allmogefoder med måttet 95 mm. Den första dörren som fick foder var klädkammaren i allrummet uppe.




Det blir ju sådan otrolig skillnad när foder kommer på plats. Alla lister och foder har vi köpt hos Skirö Träförädling, där de hade ett riktigt stort och bra sortiment på det vi var ute efter.




Pärlsponten och "överlisten" är på plats i köket. Pärlsponten ska målas en gång till innan det är klart. Kan jag få börja plocka in i skåpen snart kan tro?...är så sugen=).

Det som fattas i köket nu är kakel, montering av vitvarorna, dörr till skafferiet, lister & foder. Vi har inte bestämt kakel än...hmm, ytterligare ett svårt beslut och så gäller det ju att vara överens också=).




Nu har vi äntligen lyckats bestämma tapet till vardagsrummet nere och tvättstugan. Denna bruna tapet från Florient blir en fondvägg i vardagsrummet. Tapeten till tvättstugan är vit(!!) med lite mönster i.
Nu har vi med andra ord bestämt tapeter till alla 10 rum (inklusive hallar, kök, tvättstuga)....det är minsann en stor bedrift, med tanke på att vi inta alltid har varit helt överens. Men jag tycker att vi har fått till en riktigt bra blandning och samtidigt följt en typ av "röd tråd".

4 kommentarer:

  1. Det är bra gjort! Inte alltid lätt att komma överens med sin käraste..
    Vi hade en några duster under vårt bygg bla med panel. Jag ville, Micke ville absolut inte!

    Det kommer bli så kul att se det färdiga inredda resultatet sen när ni flyttat in.
    Snart så får du börja plocka in i skåpen! :)

    Ha en härlig dag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint, så fint! OCH så roligt att springa på dig igår! Skönt att höra att lill-söt-pojken mår bättre! :)
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så fint det blir!
    Jag ville kika in och önska dig en riktigt trevlig helg!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. hej clara! ni har fått det så himla fint och det är verkligen jättekul att se hur snabbt det går framåt! =) jag sitter just nu i funderingar om att studera till fastighetsmäklare och skulle gärna vilja ha lite svar på några frågor .. då tänkte jag på dig! har du tid får du gärna slänga iväg ett mail till mig på edvardssson@hotmail.com, så kan jag skicka några frågor! tack på förhand & ha det bra! kram paulina =)

    SvaraRadera