lördag 29 oktober 2011

Nya gardiner...



Ljusfatet på köksbordet med pumpor och ljusstakar i fattigmanssilver;


I bakgrunden av ljusfatet ser ni mitt älskade vitrinskåp som rymmer hur mycket som helst.

Rummet intill köket är matsalen.



Vad kan detta vara som är vitt och har spets?

Jo, det är våra nya gardiner i hallen uppe.


Jag satte dem på plats i dag och jag blev så nöjd.



Det är vår "egna sömmerska" (farmor i familjen) som har hjälpt oss att sy igen. Det är toppen att bara säga hur man vill ha det och samtidigt kommer hon med sina råd och tips...och sen blir det så här bra!


Nu önskar jag er en riktigt härlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Suuupersnyggt med gardinerna, det blev verkligen pricken över i:et!! Vilken duktig och snäll farmor, en sån skulle jag vilja ha, kanske kan få låna henne, hihi!!!

    Önskar dig en fin vecka!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det blev!
    Perfekt att ha en så duktig sömmerska i familjen!
    Tyvärr har jag inte min farmor i livet längre, hon va superduktig hon med!

    Ha det bra!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Ojojoj vilken härlig tapet! Vart kommer den ifrån? Kramar // Louise

    SvaraRadera