söndag 17 juni 2012

Lupiner i matsalen



Lupiner i en stor vas på matsalsbordet.



Det är härligt med allt ljus som flödar in!



Vid groventrén har vi ett litet blomsterarrangemang som ser ut såhär.



Sommarfest på förskolan!

Hej!

I veckan var vi på en jättemysig sommarfest på förskolan. Vilhelm (den minsta på bilden) står och kikar fram mellan sina kompisar under sångframträdandet. Tala om att man är stolt och alldeles lycklig förälder när man är med om detta, särskilt för första gången. Lilla Vilhelm börjar bli stor nu=).

Vilken härlig tid det är nu när man bara kan ge sig ut i naturen och plocka de blommor man önskar ha i en vas. I torsdags tog jag en liten kvällscykeltur och plockade en blandning av rosa, vita och lila lupiner. De doftar ljuvligt i hela matsalen nu.

Utomhus fortsätter jag med diverse planteringar och projekt.
Vid groventrén står några vita krukor med rosa och vita blommor i, en gammal stol och en lykta.

De rosor jag har planterat följer jag med spänning för varje dag. Jag har bland annat planterat två klätterrosor mot vårt uthus och på dem har första knoppen kommit nu. Spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar