lördag 26 januari 2013

Korgstolarna har bytt plats








Hej!


Nu undrar ni kanske var jag har hållit hus...ingen bebis än i alla fall. Dagarna går så himla fort.. På förmiddagarna när Vilhelm är på dagis försöker jag fixa och dona med det nödvändigaste, samtidigt försöker jag vila lite. När vi sen är hemma tillsammans på eftermiddagarna gäller det att hålla oss sysselsatta (en kille som snart är tre år blir lätt rastlös).

Det är hur som helst väldigt skönt att vara hemma och förbereda oss.

De två vita korgstolarna som jag för ett tag sedan visade när de stod i hallen har nu bytt plats till matsalen. Jag tyckte att de passade väldigt bra där bredvid kakelugnen. Man kan sitta och mysa vid elden, läsa en tidning och dricka en kopp kaffe. 
På bordet står just nu en liten vas med en söt tulpan i och bredvid ligger Vakre Hjem o Interiör.
I stolarna ligger kuddar med lite svarta inslag. En av dem har jag sytt själv med tyg från ikea, och den andra är inhandlad för ett par år sedan i en lokal inredningsbutik. 

Hoppas ni får en fortsatt bra helg. Vi ska få lite fikagäster framåt eftermiddagen....citron- och marängpaj skall fixas snart. 

1 kommentar:

  1. Bra att du vilar upp dig när du får tid, jag har alltid varit dåligt på det men till nästa gång vi ska ha barn har jag bestämt mig för att bli bättre på det.. underbar vas till tulpanen, så fint!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera