fredag 8 februari 2013

Vårt vardagsrum


I vårt vardagsrum.

Vilhelm ligger i soffan och tar igen sig lite=).

 Det vitmålade soffbordet med en vacker fot. 

Några saker på en bricka.

Hej!

Härligt med fredag, eller hur? Vi har en slappar-eftermiddag med film och vilning/sovning. Snart är det dags för lite mellanmål. 
Och ikväll ska vi på kalas, skoj!

I vårt vardagsrum trivs vi bra. Här är det en blandning av tv-rum, lekrum och finrum - ett rum att umgås i helt enkelt. 
Vår Howard-soffa vi köpte i somras är vi riktigt nöjda med. Den passar bra ihop med ett gammalt vitmålat soffbord och två gamla fåtöljer.

Trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. Åh, vilket drömhus ni har! Kul att titta in här.

    Ha en skön fredagskväll!

    SvaraRadera
  2. Vilken inspirerande blogg jag hittade här =) Den sparar jag och kommer tillbaka. Ni har ett underbart fint hem måste jag säga!
    Trevlig lördag.

    SvaraRadera
  3. Så himla fint hus ni har! Vi ska själva bugga ett hus till våren som vi har ritat själva. Och det roliga är att vår planlösning påminner mycket om er. Kram

    SvaraRadera
  4. En fråga också förresten. Har ni trägolv? Vad är det för något golv i så fall och hur har ni satt det? Rör det sig när ni går på det? Har nämligen för mig att det är svårt med trägolv på betongplatta, men är så sugen på att ha det själv.

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart hem ni har! Kollade runt på kök och hamnade här när jag sökte på Ikeas Lidingö. Vi har tänkt att köpa det till vår renovering. Är ni nöjda med ert? Tar gärna emot tips!

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det!!!
    Undrar om du/ni målat det vita fina bordet själva?
    Kram Josefin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=)!
      Ja, jag har målat bordet själv. Det är ju en ganska rolig sysselsättning tycker jag, bara man får vara i lugn och ro;).
      Hoppas du fortsätter med bloggandet framöver! Ha det bra, kram Clara

      Radera