söndag 8 september 2013

Sommar på altanen








Hej!

Vilket underbart väder vi har!
Bilderna idag kommer från vår soliga altan. Här är det riktigt varmt mitt på dagen vill jag lova.
Tidig kväll är det dock perfekt. Vi satt här igår kväll en stund tillsammans med våra middagsgäster och drack en liten välkomstdrink.
När solen gick i moln blev det lite kyligare, så middagen åt vi inomhus. 

Här på altanen blommar det fortfarande bra i de olika krukorna och baljorna. Jag tycker dock man blir lite slarvig med att vattna bara för att det går mot höst, men eftersom att det fortfarande är så fint väder kräver blommorna en hel del vatten. 

I den vita stolen ligger ett härligt täcke från Jysk.
Den vackra rosen, Jacques Cartier, skall jag plantera ut i trädgården sen i höst har jag tänkt.

Idag har jag hunnit med att pyssla lite. Det blev ett par kransar som hänger på insidan av pardörrarna vid entrén. Bilder kommer. 

Nu hoppas jag att ni alla får en bra vecka!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar