söndag 1 november 2015

I köket just nu










Hej!


Så var det äntligen dags för lite bilder från köket igen.
I helgen hade jag lite energi för att fixa och dona där. En massa grejer på bord och bänkar bytte plats, samtidigt som jag bland annat tillförde en ny växt, rumsgranen "Araucaria".
Vi var en sväng på IKEA i fredags och då passade jag på att köpa några sådana här rumsgranar, de är så fina i formen tycker jag.
Det fanns mycket julgrejer där i det stora varuhuset nu. Jag blev sugen på att inhandla en massa. Det som fick följa med hem var bland annat några ljusslingor och så en fin prydnad i form av vita små granar på rad med belysning. Lite svårt att förklara, men bild kommer framöver. Det som var bra med den var att ljusslingan var batteridriven och det är perfekt att ha på badrummet, så att det blir lite julstämning även där. 

Det vi egentligen åkte till Kalmar för var för att hämta min nya bil. Jag har kört länge med min saab nu, så det var verkligen dags att byta.
Känns riktigt roligt med en ny bil måste jag säga:).
Nu kanske jag till och med kommer ha lust att hålla den ren;).

När man åker till Kalmar gäller det att passa på att uträtta en hel del ärenden. Barnen var med, så först och främst var det att gå till leksaksaffären som gällde. Där fick de välja varsin liten grej, så sen var de nöjda och glada.
 Sedan tog vi en sväng på Lindex och jag säger bara herreguud vilka underbara klänningar de hade fått in. Jag ville verkligen köpa precis alla till Sigrid, med matchande skor och diadem till. Men jag lyckades sansa mig och köpte faktiskt inte en enda. Kom fram till att jag måste tänka igenom vad hon verkligen behöver. (Men tur för oss....när vi kom hem fick vi reda på att hon kommer få en av dem i julklapp av kusinerna:)).

Nu är det snart dags för ny vecka igen. Full fart på jobbet även kommande vecka, jätteskoj:)!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar