lördag 2 januari 2016

Gott Nytt År!



Nyårsdukningen med silvriga detaljer.

Rosa krysantemum kombinerat med silvriga kvistar i höga vaser.

Rosa tulpaner i små vackra vaser. 

Dukningen i kvällsbelysning. 

Vita kottar med silvriga kanter. 

Det är extra roligt att duka med flera tallrikar, bestick och glas. 



Busungar som inväntar kvällen.


Sigrid äter förrätt. 

Vilhelm gillade tomteblosset vi hade till efterrätten.

På dagen på nyårsafton åkte vi snowracer i det fina vädret. Lyxigt med en egen backe på trädgården.
Vi grillade dessutom korv, riktigt mysigt och gott. 

Solen sken så fint!



Hej!


Gott Nytt År till er alla!

Vi firade nyårsafton här hemma, bara vi fyra. Hur mysigt som helst.
På grund av att Sigrid blev sjuk fick vi helt enkelt fira själva. Men som sagt, det var ändå toppen.

På förmiddagen på nyårsafton åkte jag till blomsteraffären i Virserum och inhandlade lite fint att duka bordet med. Jag köpte fina vita kottar med silvriga kanter, silverstjärnor, rosa tulpaner, rosa krysantemum och långa kvistar i silver. 
Hemma hade jag dessutom små silverkulor, vita små stenar och en ljusslinga som jag la på bordet tillsammans med det jag inhandlat. 

Vi njöt av en 3-rätters middag och goda viner. Klockan åtta gick vi ut hela familjen och sköt raketerna vi hade köpt. Det var riktigt spännande och fint. 
När klockan sedan blev tolv hade barnen somnat.
Jag gick ut för att se om det var någon i närheten som sköt raketer, men eftersom att vi bor mitt ute i skogen så kunde jag inte se några, jag bara hörde lite på långt håll.
Men tur att vi hade några egna tidigare under kvällen:). 

Nu hoppas jag innerligt att 2016 blir ett bra år.
Att alla i familjen blir friska och att vi slipper sjukdomar och elände. 

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar