söndag 31 januari 2016

Sjukstuga och ommöblering










Hej!


...och välkomna in i vår sjukstuga! 
Här är tre av fyra familjemedlemmar sjuka. Eller rättare sagt nu är vi på bättringsvägen och alla är feberfria i dag. Det började i måndagskväll då Sigrid fick hög feber och sedan har både Vilhelm och jag trillat dit. Jag begav mig till doktorn i onsdags och det visade sig att jag hade fått lunginflammation nu igen :(, så det var bara att börja äta penicillin.
Som tur var gick jag till doktorn direkt när jag började känna mig dålig, för jag minns ju hur det var förra gången jag fick lunginflammation, helt fasansfullt.
Nu var det precis i början, så penicillinet började verka med detsamma. Blev dock orolig i går när vi alla hade fått tillbaka febern, så det blev en tur till doktorn då igen. Men det skulle inte vara någon fara med oss, det går över snart. Och idag känner vi oss som sagt piggare, skönt!

Som ni ser har jag möblerat om lite i vardagsrummet. 
Sofforna har fått byta plats och ett halvmånebord har fått ta plats under ett av fönstren.
I och med sjukstugan så är barnen med på en del av bilderna, de ligger i varsin soffa, precis som vi har gjort varje dag senaste dagarna. Vi har nog gått igenom varenda film vi har nu:).

Om ni tycker det ser konstigt ut i fönstren (ett fönster med gardiner och resten utan) så är det för att jag håller på att prova mig fram lite. Ska jag ha beige eller vita gardiner? Ska jag inte ha några gardiner alls? Vad tycker ni?
Viktiga frågor här i livet;)!!

Nu hoppas jag att alla får en toppenvecka!

/Clara


1 kommentar:

  1. Det var jättefint med beiga! du kan ju ha det nu i vår och byta till sommaren!? =) Ska bli så kul att ses på fredag! =) Kramar

    SvaraRadera