lördag 18 april 2009

Vårtecken




Som ni kan skymta till vänster i bild så har vi ätit den första frukosten ute idag..är inte det ett underbart vårtecken!? Man får verkligen vara tacksam att detta fina väder infinner sig när man är ledig. Om ni undrar var jag har hållit hus så har jag bland annat varit på en minisemester i Stockholm med min mamma & syster. Shoppa, restaurangbesök, bio...ja, bara en härlig tjejresa=)! I början av veckan var det massor på jobbet, så jag va helt slut när jag kom hem på kvällarna. Men nu ska jag försöka vara lite flitigare=)


Så här ser vår trädgård ut just nu, fullt med scilla på hela gräsmattan. Ååå va våren är härlig! I landen börjar tulpanerna så smått vakna till liv. Jag satte några nya lökar förra året och det är alltid lika spännande att se hur de blir. Intill stenmuren på baksidan arrangerade jag ett nytt land i höstas. Där är det tänkt att bli svart/vitt tema (det finns ju faktiskt en hel del svarta blommor nu för tiden). Där är det extra spännande att följa blomningen.

Inne har det inte hänt något nytt sen sist. Får väl börja ta bort påskpyntet snart och byta ut det mot något annat. Eller hur länge har man kvar påskpynt egentligen?

I övrigt blir det nog en ganska lugn helg. Lite fotboll i eftermiddag (jag är en ganska trogen supporter när sambon spelar). I kväll är det nog barn-& hundvakt som gäller. Syrran och familjens hund kommer hit. Ärligt talat så ska jag nog inte säga barnvakt...hon är faktiskt 12 år=). Jag önskar er alla en härlig helg med mycket sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar