torsdag 26 november 2009

Vad är härligare än julen....

Jag är i full gång med mitt julstök. Julen är verkligen en tid jag gillar. Ideérna bara sprudlar och jag har lust att göra hur mycket som helst. Hittills har jag bytt gardiner, satt upp ljusstakar/hängt upp stjärnor, gjort små arrangemang i varenda vrå, bakat lussebullar, gjort egen glögg... Men jag är inte färdig på långa vägar. Det är mysigt att hålla på med lite pyssel och bakverk varje dag, bara orken och lusten finns. Det gör den helt klart hos mig känner jag=)!

Min "adventsljusstake" i vardagsrummet.
Jag bestämde mig dock för att tända alla fyra ljus på en gång. Gamla fotografier och rött sidenband fick pryda dessa ljus.

Fattigmanssilverkulor kan man inte få för många av. Det var en fröjd att plocka fram dem igen.





Julros i en vacker kruka! Hyacinten fick ta plats i en gammal burk, jag tycker att det är extra fint när man ser löken.


Silverbrickor är toppen att ha hur många som helst av...billigt att inhandla på loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar