tisdag 15 december 2009

Julbak och gran...

Förra veckan när jag var lite ledig bakade jag och min kära vän Louise lussebullar, pepparkakor, snickerskakor, rocky road och knäck. Vi hade en heldag och efter var vi helt slut. Men nu är frysen full till jul=) (om vi inte hinner att äta upp allt innan dess förstås)!
I veckan blir det nog en kväll med godisbakande med familjen Ingvarsson. Brukar alltid vara mysigt.

Den lilla granen har fått ta plats i matrummet bredvid öppna spisen. Jag tycker att det ger lite extra stämning att ta in en liten gran ett par veckor innan jul och så kommer den stora granen in några dagar innan julafton.
Den lilla granen klädde jag med levande ljus, hemmagjorda strutar och svartvita fotografier. Granen står i en pampig vit kruka från Valåkra Trädgård och Lantliv (gör ett besök på Trädgård och lantlivs blogg; www.tradgardolantliv.blogspot.com)

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig vecka!

4 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mej! Så kul att jag nu fick hitta till dej!
    Du ser också ut att ha juligt och fint men allra mest impad blir jag över ert kommande hem! Wow, vilket hus! Jag tror jag måste få lägga dej i min blogglista o följa ert äventyr, vi har ju också ritat o byggt vårt hus o det är ett minne för livet!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Men så fint ni får det - kul att du satte upp stjärnorna omgående - det hade jag också gjort - lyser så vackert.

    Hoppas ni kan flytta in snart!

    Ps! Så roligt att du är så nöjd med kandelabrarna - säg till om du lägger ut de på bloggen så får jag se var de hamnar.


    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Hej Clara!
    Tack för titten inne på min blogg!
    Så himla fint ert nya hus blir, som en dröm! Jag länkar till dig för jag måste absolut få föja med på den här husresan.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Tack för din snälla kommentar! :)

    Nu ska jag kika runt hos dig lite.

    trevlig helg!

    kram
    helena

    SvaraRadera