söndag 25 december 2011

God Jul!

Jag vill önska er alla en riktigt God Jul!

Vi hade en riktigt trevlig dag igår...lugnt och skönt med nära och kära.
Vi startade dagen med att fixa & greja med de sista förberedelserna, sedan letade vi efter en julklapp som tomten hade gömt i trädgården. Kl.12 var det sedan dags för våra gäster att komma.


Såhär hade jag dukat matsalsbordet;



Bordet var dekorerat med granris och vita tulpaner i en vit avlång vas, med silvriga kulor, med värmeljus i små lyktor och med granris i små flaskor;





Vid varje plats låg en gammal vävd handduk och en hemmagjord strut med namn på för bordsplacering;



Så här ser såg det ut i matsalen igår (nu är det lite stökigare);



Dagen till ära gjorde jag en stor granriskrans och hängde upp med ett spetsband vid altandörren;



I fönstret ser ni visst en fokuserad fotograf (mig själv);



På detta bord dukade vi upp all julmat;



Jag hade hunnit med att göra ett par nya arrangemang till självaste julafton.I vardagsrummet har jag pyntat med granris och vita amaryllis i en stor vit kruka;






Nu hoppas jag att ni njuter av ledigheten och varandra...det gör vi.

Nästa inlägg får bli lite bilder på alla fina julklappar och så en bild på vår fina tomte...missa inte det=)!

1 kommentar:

  1. God fortsättning !Bara så underbara bilder bjuder du på.Bara så fint har du gjort.Önskar dej en mysig juldag.Många julkramar Rita ♥

    SvaraRadera