onsdag 21 december 2011

Granen står så grön och grann i stugan...



När granen tas in, då är det jul på riktigt tycker jag!
Nu har vi tagit in vår gran, den första granen i vårt nya hem.
Den har fått ta plats i matsalen bredvid kakelugnen;





När vi sitter här vid matsalsbordet och äter är det härligt att samtidigt njuta av granens julstämning;




En trasmatta får smycka golvet....genast blev det lite mer ombonat;





På matsalsbordet står bland annat en silvrig bricka med ett stort blockljus, kottar och kulor på;




Jag gjorde lite eget pynt som jag hängde i granen;





Jag som gillar det mesta som är gammalt blev väldigt glad över att få ta över denna gamla julgransslinga av Viktors farmor och farfar. Dessutom hittade jag en likadan på loppis för 35 kr och eftersom att vi har en väldigt stor gran så passar det alldeles utmärkt med två slingor i;




Nu är det bara julklapparna under granen som fattas;




Nu är jag ledig i fem dagar, härligt!

Här ska det pysslas och grejas och förstås ska jag mysa & njuta av ledigheten med familjen.


Jag vill säga tack till alla er som tittar in här och till er som lämnar så fina kommentar till mig, jag blir så glad!


Ha det nu så bra, vi hörs snart igen och önskar varandra God Jul!

2 kommentarer:

  1. Men så fiiint!!
    Det känns som att jag typ har glömt någons julklapp eller så. Men jag tror mig ha koll på allt. Men som du skriver så brukar det bli en massa sista-minuten-grejer.
    Vi har knytkalas på julafton, så alla tar med sig lite olika (väl planerade) maträtter/julgotta! Och allt på min lista är avklarat förutom att göra gubbröra!
    Ha en riktigt bra jul! En massa kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, ingen riktig jul utan gran!
    Så fin den blev!
    Passade ju perfekt jämte kakelugnen!
    Skönt med ledighet!

    Ha det så mysigt!
    Och tack desamma! =)

    Kramar Liza

    SvaraRadera