fredag 30 december 2011

Jul i vårt sovrum...


Julen är ju snart slut, men jag tänkte ändå visa er hur vi har det i vårt sovrum just nu. För den delen kan man nog inte säga att det är så himla juligt här inne...hur eller hur, här kommer en liten inblick från vårt sovrum=)!

På kuddarna i sängen har jag broderat God Jul i rött. Det är gamla kuddfodral med spets och monogram som jag har "piffat upp" lite. I bakgrunden ser ni mitt sängbord med ett kort på kära sambon och bakom där en golvlampa från Ellos;



Här är vår säng med en hemmagjord sänggavel. De båda sängborden är vitmålade loppisfynd. Tapeten i bakgrunden är från Decor Maisons serie Modern Classics. Dörren ni ser till vänster i bild (bredvid sovrumsdörren) går till badrummet;


Bakom det vita tyget finns mina kläder. Viktor har en likadan garderob på sin sida. Det vita överkastet har vackra broderier och är inköpt på Zara Home;



I två av fönstren här i vårt sovrum står dessa ljusstakar. Jag gillar dem väldigt mycket och tycker att de passar in här. Jag köpte dem för några år sedan och är alltid lika glad när jag ska sätta fram dem till advent;


Så här ser vårt sovrum ut på sängens motsatta sida. Många fönster ger ett härligt ljusinsläpp. Det är trevligt att vakna till detta ljus på mornarna (förutom på vintern då man skulle behöva sova väldigt länge för att få vakna till ljuset). Den stora stjärnan passar utomordentligt bra här, till och med så att man skulle vilja ha den uppe året om. På bordet har jag placerat några paket omringade av granris och en ljusslinga...lite julkänsla;



Vårt sovrum har ryggåstak, det ger en härlig rymd. I taket sitter spotlights och en kristallkrona.
En helkroppsspegel är alltid bra att ha placerad i sovrummet, så man vet hur man ser ut när man klätt sig för dagen;



Ååå va det är härligt att vara lite extra ledig....vi njuter verkligen allt vi kan och gör bara en massa roliga saker.

Idag har vi lekt med kusinen, varit på min mormors 81-årskalas, gått en härlig promenad i solskenet....

Visst är det underbart med lite sol så här mitt i vintern, det är verkligen så att man får vårkänslor, men det är ju garanterat för tidigt!!

3 kommentarer:

  1. Alltids lika fint =)) Hoppas ni haft en fin jul och får en bra dag i morgon. Hoppas vi kan ses snart! Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt fint hem ni har! Så kul att jag hittade hit:)
    Gott nytt år!
    Kram Sofi

    SvaraRadera