torsdag 8 mars 2012

Gamla lakan...

Vita gardiner sydda av gamla lakan. I fönstret står omplanterade pelargoner som är beredda att börja växa.


Gamla lakan har ju en så fin spets som gör att gardinerna blir lite extra trevliga.


Förvandling pågår...
Vad är det som målas vitt?



Hej hej!

Nu har jag sytt gardiner igen. Det är ju väldigt roligt att sy när man kommer igång. Men oftast är jag lite trögstartad, så ibland dröjer det väldigt länge mellan gångerna jag tar fram symaskinen.

Även denna gång har jag sytt gardiner av gamla lakan. Lakanen har jag köpt på loppis för ca 50 kr. Inte nog med att det blir billiga gardiner av gamla lakan, de är även fina och av bra kvalitet.

Gardinerna har jag hängt upp på kontoret, där det nya skrivbordet står. I övrigt är det fortfarande ganska tomt där inne...letar efter någon passande möbel.

I fönstret har jag placerat ett par pelargoner som jag har planterat om. Det står faktiskt ganska många pelargoner i olika fönster här hemma. Det är roligt att följa hur mycket de växer från dag till dag....det ser ut som att jag har lyckats att övervintra dem, så de blir förhoppningsvis fina i år med.
Såhär såg en av Mårbackorna ut i somras;





Just nu håller jag på med ett nytt målnings-projekt här hemma. Ni fick en liten liten smygtitt på en av bilderna ovan. Det är något snirkligt som målas vitt...
Så småningom får ni se resultatet=).


Imorgon är det fredag, härligt!
Ha det så bra!

3 kommentarer:

  1. Hej hej! Åh vilka härliga gardiner! Det är ju så kul att sy! Längtar också tills pelagonerna börjar blomma igen, mina står dock fortfarande nere i mörkret i källaren,kanske dags att plocka fram dom nu då?:) Ha en fin helg! kram/L

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på att det är en gammal fin stol som ska li vit? :)
    Gardinerna är super fräscha!
    Jag har aldrig försökt att övervintra mina pelargoner, kanske skulle testa den en gång. Onödigt att köpa nya varje år om jag ändå skulle lyckas. Är det svårt? Jag lyckas aldrig med orkideér, men det är kanske inte samma sak :)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

    Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

    Föranmälan ska göras tillvitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på www.levvackert.se Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och Ingela Broling www.inspirationivitt.blogspot.com

    SvaraRadera