onsdag 1 augusti 2012

Vi myser på altanen...



Sommarmys på den nya altanen!



Vilhelm håller koll på pappa så räcket blir bra.





Imorgon ska vi ha en liten sommarfest och inviga vår nya altan. Detta lilla blomsterarrangemang har jag gjort ikväll och det ska få stå på matbordet.



Rosa blommor!


Hej!

Va härligt det är med sommar och semester. Vi njuter in i det sista (det är ju inte så många dagar kvar nu).

Sen sist jag skrev här har vi hunnit med en hel del....bland annat ett roligt besök i Stockholm hos Vilhelms kusin. Vi (eller rättare sagt Viktor) har även byggt en hel del på altanen, så nu är till och med räcket påbörjat. Jag avslöjar inte än hur det kommer se ut, utan det får ni bilder på sen när det är klart.

Det är verkligen toppen att ha en altan att gå ut på...och extra härligt är det att den är så stor.
Nu ska vi bara hitta några passande möbler (vilket inte är det lättaste). Eftersom att det inte är något tak på altanen måste det ju vara riktigt tåliga möbler. Det jobbiga är att jag vet precis vilka möbler jag inte vill ha, men jag kan inte hitta de där perfekta som jag vill ha (för jag vet inte exakt hur de ska se ut). Det är ju smart att försöka få tag på några möbler nu på rea, men vi får se hur vi lyckas.

Imorgon kväll ska vi ha en liten sommarfest/invigningsfest på altanen.
Vi hoppas på bra väder!
Jag har planerat att fixa en buffé och sedan några bärbakelser till fikat.
Myggmarschaller och myggljus är inhandlade=).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar