måndag 4 mars 2013

Köket och Sigrid







Sigrid i sitt "babynest"

Hej!

Så var det måndag igen. Men för mig som är hemma märker man ju inte så stor skillnad vilken dag det är=). Det är väldigt härligt att vara hemma och få njuta av "det nya livet".
Extra härligt blir det nu när våren är på väg och få gå långpromenader i solen. 

Nu är storebror på dagis och lillasyster sover, så då passar jag på att skriva lite här.

Dagens bilder kommer från köket. 
Köket är verkligen en favoritplats här hemma.
Det visade sig att sittbänken i köket blev en jättebra sovplats för lillasyster och hennes "babynest".

På brickan på köksbordet har jag placerat en jättesöt "samling av krukor i en korg" som jag fick när jag fyllde år.
Jag fick även de fina turkosblå formarna och bunkarna.

Nu har vi bestämt lillasysters namn. Hon ska heta Sigrid!
Vi tyckte det passade bra ihop med Vilhelm och det är lagom ovanligt och gammaldags=).


6 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Åå ert kök är underbart fint och du har gjort så fint där på brickan..
    Fast det finaste att vila ögonen på är ju lilla dockan där på bänken..;)
    Kram katarina

    SvaraRadera
  2. Grattis till er alla. Så söt hon är Sigrid. =)Många kramar ifrån fam. Nilsson/Andersson

    SvaraRadera
  3. Sigrid, så underbart! Mysigt med denna tiden framför sig. Min son föddes i februari förra året och det känns som igår, tiden går så snabbt!

    SvaraRadera
  4. Så fint du har o perfekt att ha koll på lillan där på bänken!
    Jättefint namn!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  5. Nydelig hus du har!!! Knallfint:)

    SvaraRadera
  6. Hej från kalla dalarna. förstår att du inte hinner med bloggen du har väl fullt upp med barnen. så söta barn du har och så fint hem. gillar din blogg jätte mycket / ha en bra vecka kram Sussi

    SvaraRadera