måndag 27 januari 2014

Ett litet smakprov




Hej!


Här kommer ett litet smakprov på ett inköp vi gjorde igår när vi var på auktion.
Jag har länge letat efter något liknande och blev väldigt glad när det dök upp på auktionen. Men man kan verkligen säga att det var ett impulsinköp (vi hade inte alls räknat med att köpa detta nu), men det blev riktigt bra här hemma. Det vi var ute efter egentligen var en utdragssäng till Sigrid och det visste vi att det fanns en på just denna auktion. Sängen blev vår också, så det var en riktigt lyckad "möbel-inköps-dag"!! Jag älskar ju verkligen gamla möbler och det som är väldigt bra är ju att man kan hitta dem till bra priser på auktioner och loppisar.
Som ni ser på bilderna är möbeln i Rokoko-stil, vilket verkligen är min favoritstil.
Snart någon dag ska ni få se möbeln i sin helhet.

För övrigt så har jag varit hemifrån några dagar, i huvudstaden. Helt själv - utan familjen. Jag var nämligen med jobbet på konferens. Vi hade riktigt trevligt och det kändes kul att börja tänka lite jobb igen faktiskt. Och det kändes extra kul att träffa jobbarkompisarna igen.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar