tisdag 14 januari 2014

Gamla kungligheter







Denna stiliga prins heter Vilhelm...precis som vår lilla prins =). Vilhelm tyckte det var väldigt komiskt att den där killen hade samma namn som honom!!

Här kommer en bild från förra inlägget med svar på frågan om vad kaklet heter;
Kakel från Höganäs; Felsinea - Via Zamboni Gr. Chiaro. Storleken är 16,5 x 33,3 cm.

Hej!


Nu har jag satt upp ett par nya tavlor på väggen i vardagsrummet. 
På den stora tavlan är gamla kungligheter avbildade. Komiskt var det att en av dem hette Vilhelm, precis som vår kille.
Jag gillar dessa gamla tavlor och fotografier.
På väggen hänger även en guldig liten spegel och en ram. Jag tycker det kan vara fint att bara hänga upp en ram och liksom rama in tapeten.

Över soffbordet hänger en kristallboll från Ellos som vi köpte när vi precis flyttat in (jag älskar Ellos rabattkuponger vilket kan göra att man kan få en sådan här lampa till ett riktigt bra pris).

I förra inlägget visade jag ju några bilder från köket. Då kom en fråga vad vårt kakel heter och svaret på den frågan ser ni under bilden ovan. Jag måste säga att det är ett riktigt bra kakel, lätt att torka av och hålla rent (det är väl kanske de flesta kakelsorter, men i alla fall =)) och eftersom att det är lite "spräckligt" i färgen får kaklet ett härligt liv (oj vilka fina ord jag använder =)).

Nu blir det lite eftermiddagsmys!
Ha det fint!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar