onsdag 20 augusti 2014

Kantareller...










Hej!


I söndags förmiddag tog Vilhelm och jag en sväng i skogen för att leta efter svamp.
Vi här i Kängsebo har sedan urminnes tider ett riktigt bra kantarellställe uppe i skogen. MEN det är tyvärr någon mer som har hittat detta ställe. Så därmed blev resultatet inget vidare denna gång som ni ser på bilderna. Ibland kan man ha tur och komma dit innan någon annan varit där, men inte denna gång alltså.
Vår ynka svamp räckte till två svampsmörgåsar....

Jag kommer ihåg när vi var yngre och var med farmor och plockade kantareller på detta favoritställe. Vi kunde hitta hur mycket som helst. Det brukade räcka till en massa goda kantarellsmörgåsar, supersmaskig kantarellsås till grillat kött, till en kantarellpaj och så kunde vi frysa in en hel del.

Ni kanske kan ana min bittra ton här...=/.

Om jag ska klaga lite till så kan jag meddela att de "underbara" höstbacillerna har anlänt till vår familj. Främst är det förkylning som vi har åkt på. Och så lite feber (än så länge bara Vilhelm) och seghet på det. Hittills har vi bara behövt vara hemma från jobb och förskola en dag och jag hoppas vi kan gå imorgon. Sedan är vi ju lediga fredag, lördag, söndag och kan kurera oss ordentligt!!

Nu är det läggdags, godnatt!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar