lördag 7 februari 2015

En härlig vinterdag



En riktigt fin vinterdag har det varit idag. 


Två nöjda barn som gärna kör snowrace.


Det är kul med snö...

...och lillasyster instämmer!


Den roliga och stora pulkabacken ligger i hagen mitt emot vårt hus, så jag passade på att ta några vinterbilder på huset. 


Hej!


Idag har vi haft ett riktigt härlig väder, så direkt efter frukosten gick vi ut och åkte pulka och snowrace. Vi har en riktigt bra pulkabacke precis intill vårt hus. Det är lyxigt.
Och vi är mestadels ensamma här. Det är också lyxigt. Ibland är kusinerna här också, men det är bara skoj.
Backen vid vårt hus är Kängsebos bästa :).
Farten i backen är det inget fel på, så det är hjälm på som gäller. 

Dagen idag har annars varit lugn och skön och vi har hunnit med lite av varje.
Jag och Sigrid utnyttjade det fina vädret allt vi kunde och gick en promenad på eftermiddagen. Det känns att det är välbehövligt med frisk luft. Tyvärr blir det inte så mycket av det för mig på vardagarna.
Men när våren kommer får man ta igen det helt enkelt.

Lite städning blev det idag med. Det hinner man inte heller riktigt med på vardagarna, så jag brukar ta någon timmes städning på lördagen och någon stund på söndagen. Det är lagom.
Vilhelm hjälpte mig att skura på badrummet. Det gillar han. Särskilt att få spraya med rengöringsmedlet.

Ett smaskigt fika blev det idag. Det är ju lördag. Kladdkaka stod på menyn. Det fick bli rester från igår när vi hade kompisar här på besök.

Nu är det minsann melodifestivalen som gäller.
Hoppas ni får en skön kväll!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar