fredag 3 juli 2015

Nu blommar det


Nu blommar riddarsporrarna.


Pionerna är på väg att slå ut:)!


Härligt att ha dubbeldörrarna öppna.


Lavendeln blommar för fullt!

Rosorna framför altanen har växt jättemycket i år, snart slår de ut,

Här är en annan ros vid altanen som jag planterade förra året, den verkar trivas.

Hej!

Ja, jag är vid liv för er som undrar;).
Tiden bara flyger fram och sommarkvällarna har bestått av att spendera mycket tid ute istället för vid datorn.
Dessutom är barnen lite svåra att få i säng i tid, så den där stunden man brukar ha för sig själv om kvällarna då när jag brukar blogga är som bortblåst för tillfället.
Dessutom är det otroligt hektiskt på jobbet. Semesterperioden har börjat, så nu är vi halv styrka, vilket gör att dagarna är fullbokade. Att även sitta nån timme vid datorn varje kväll för att hinna med allt har blivit rutin denna vecka. 

Ännu en grej som hände denna vecka var att Vilhelm fick halsfluss:(. Och jag kunde verkligen inte vara hemma från jobbet. Viktor tog tre dagar och min mamma en. Och idag var ju jag hemma när det var fredag (min lediga dag). Min mamma fick följa med honom till läkaren där de konstaterade att han hade halsfluss. Första omgången med penicillin var nästan helt omöjlig att få i honom. Men nu efter ett par dagar går det riktigt bra. Han är mycket piggare nu.

Så om n i undrar var jag har hållit hus så är detta några av förklaringarna. Men jag hoppas att ni har tålamod och återvänder hit även om jag just nu inte uppdaterar flera gånger i veckan. 

Nu börjar det bli riktigt fint i trädgården när alla blommor slår ut.
Det är härligt att gå runt och titta på dem och se att de verkligen växer dag för dag.
Jag hade nästan gett upp innan. Mycket av det jag hade planterat tidigare år har inte alls växt som det ska. Men i år verkar allt trivas jättebra och växer så det knakar.
Och nu känns det ju roligare att ta hand om dem när jag ser att de växer.
Man kanske helt enkelt måste ge det ett par år innan de tar fart och börjar växa ordentligt. Men ni vet ju, mitt tålamod är ju lite si och så;).

Idag har vi haft en jättemysig eftermiddag hemma hos oss med kära vänner. Jättekul för både oss mammor att prata en massa och för barnen att leka och ha skoj.
Vi satt ute i trädgården under björken och fikade med glass, jordgubbar, melon, kex och klubbor :).
En riktigt härlig dag.


/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar