tisdag 6 oktober 2015

Förvandlingen av skåp nr 2 och en ny taklampa



Förvandlingen av ytterligare ett skåp jag har fyndat på loppis för 300 kr. 
Jag började att måla skåpet med en färg som heter "light petrol" från Jeanne d´Arc Livings Vintage paint. Sedan målade jag över med "black velvet" och efter det slipade jag lite för att få fram den blå/turkosa färgen. 




Skrivbordslampa från IKEA.

En nyinköpt taklampa från Reforma Stockholm.  


Härligt med lite färg:). 



Hej!


Hoppas ni mår bra!

Nu börjar vi få ordning i vårt kombinerade kontor och tv-rum på övervåningen.
Jag har målat klart det nya skåpet och det rymmer en massa jobbpapper, kanonbra!

Det har även kommit en ny lampa på plats över soffbordet. Jag köpte en stor, sliten och turkos industrilampa från Reforma Stockholm. Jag är väldigt nöjd med den. Härligt med lite färg. 

Annars är det fullt upp här hemma.
Det känns både roligt och skönt med mitt nya jobb. Skönt att inte behöva åka så långt varje dag. Det märks att jag sparar en massa tid.
Tiden fylls dock alltid ut :). Exempelvis får jag träffa barnen mer varje dag. Och med en 2,5-åring och en 5,5-åring i familjen är det ju fullt upp som ni förstår.
Vilhelm tappade sin första tand i helgen och plötsligt kände jag att han börjar ju bli stor nu...min lilla pojk;). Tiden bara springer ju iväg och därför känns det extra härligt att ses lite mer varje dag.

I helgen som gick var det fullt med kalasande.
Båda kusinerna här i Kängsebo fyllde år. På fredagen var vi bjudna på barnkalas med pirattema:). På lördagen sedan var det släktkalas. En massa goda kakor och tårtor fick vi.
På söndagen sedan grattade vi min mamma som fyller år nu i veckan.
Vi fick jättegod smörgåstårta och prinsesstårta och firade allt vi kunde:). 

Ha det så bra, vi ses snart igen!

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar