måndag 28 september 2015

Förvandlingen av ett gammalt skåp


Tada... Det loppisfyndade skåpet EFTER dess förvandling!

FÖRE!


Jag slipade lite på detaljerna för att få dem mer levande. 

Dörren till vänster går till Vilhelms rum.

På skåpet står en gammal skolplansch, fotografier på barnen och diverse ljuslyktor. 

Nu fattas bara en matta och en lampa att antingen ha på skåpet eller på golvet. 


Hej!


Idag presenterar jag förvandlingen av ett av de skåp jag fyndade i somras.
Jag valde att måla skåpet i en matt svart färg från Vintage Paint. Kulören heter Black velvet. 
Jag slipade lite på de snirkliga detaljerna för att få dem att framstå lite mer och göra skåpet mer levande.

Jag är himla nöjd!

Skåpet har jag placerat i den lilla hallen mellan vårt sovrum och Vilhelms sovrum. Vid denna vägg har det tidigare inte stått någon möbel, så nu blev hallen genast mycket trevligare. Nu återstår en mjuk och skön matta och kanske en lampa att ha på golvet eller på skåpet. 

Det andra skåpet jag fyndade har jag ju också gjort om. Och jag kan meddela att det inte riktigt blev som jag tänkt från början. Jag målade det i en viss färg som var ett oväntat val för att vara mig. Sedan kände jag att jag kanske inte var helt nöjd och då vaxade jag lite på skåpet med en mörk vax och lät det torka in lite för länge, så resultatet blev inte så bra. Det resulterade i att jag målade även det skåpet svart:).
Bilder kommer.

Nu har jag även hittat en taklampa som kommer att göra sig bra i vårt kombinerade tv-rum och kontor där skåpet är placerat. 

Ha det så bra! Vi ses snart igen!

/Clara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar