måndag 23 mars 2009


Då var det måndag igen. Kan säga att jag inte var jättesugen på att gå upp idag. Kan ha att göra med att jag ligger efter med sömnen. Vi hade ju gäster i lördags kväll och vi spelade spel långt in på småtimmarna. Jag utlovade ju en fotografering på dukningen sedan dess, men tror ni inte att jag glömde det. Hur eller hur så blev det pärlhyacinter inblandade.

De vackra vårblommorna här på bild fick vi av gästerna. Jag satte dem tillsammans i en gammal skål. Även den fina hjärtandekorationen var en present. Satte den bland plättarna i luften.
Jag får ju inte glömma att berätta om muffinsformarna som gör att muffinsen blir rosformade, måste prova dem snart någon dag (också en present).



Efter att jag hade plockat iordning igår såg en del av matbordet ut så här. Den vita duken hamnade i tvätten.

Här kommer ännu mer vårkänslor. Tyvärr får man inte det när man tittar ut genom fönstret idag..det snöar. I lördags var annars kanonväder hos oss - sol och 14 grader. Jag var ute i mina land och letade efter de första blommorna, och de är snart på gång.


Ha en trevlig dag! Kram Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar