onsdag 18 mars 2009

Den ärvda buffén



Detta "bufféskåp" ärvde vi av mormor och morfar. Så länge jag kan minnas har det stått på samma ställe i matrummet, den liksom tillhör huset. Vi lät det stå kvar på exakt samma ställe som innan (bara att det är en annan tapet bakom och lite andra saker på nu). Den rymmer mycket, så det är något för mig. Vasarna är inköpta på EM. Jag tycker att de passar perfekt i min stil - gammalt och nytt! Spegeln är ett loppisfynd som jag förstås har målat vitt. Kände inte för att ha kvar den tidigare gula färgen.



Skulle ha gått och tränat ikväll, men kände mig inte helt pigg. Äntligen har de startat med gympa här i samhället där jag bor, så egentligen borde jag passat på. Men nej - jag har tagit det lugnt hemma istället. Det blev helt enkelt att bland annat pyssla iordning lite på buffén. Hade ingen duk på förut, men jag tyckte det blev rätt bra nu (kommer nog snart göra om igen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar