lördag 16 maj 2009

Fyndat...



Jag har precis kommit in från trädgården. Har sått lite grönsaker och rensat bland jordgubbarna. Får hoppas att det blir många jordgubbar i år. Bredvid jordgubbarna finns rabarberlandet. Den växer som tusan. Jag längtar efter rabarberpaj...mmm så gott!


Idag har jag fyndat. Dessa söta ljusstakar är inhandlade för 10 kr...helt ok! De blev placerade på altanbordet. Det känns som att jag lägger mest energi på altan, uteplats och trädgård just nu. Jag har liksom inte lust att vara inne och greja.


Här kommer ytteliggare en bild från altanen. Jag satte en korg i en gammal vitmålad stol utan sits. I korgen planterade jag en ståtlig murgröna. Spetsgardinerna i bakgrunden kan man ju bara inte vara utan.
Ikväll blir det grillning förstås. Det är ju ett måste när det är vår och helg. Lax står på menyn.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu är det snart lördag igen, det lät gott med grillad lax mm. Min Rabarber växer så saakta, är väl för skuggigt. Har ett recept på rabarbersylt från en Blogg, den ska jag göra.
    Ha en skön långhelg
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera