lördag 30 maj 2009

MIddagen är serverad...


Fredagskvällens middag avnjöts på altanen. På menyn stod fetaostfylld lövbiff och potatissallad..mmm!




Kvällen till ära tog jag fram det vackra "Mårbacka porslinet". Inte för att vi firade något särskilt...utan helt enkelt bara att det är helg. Den servisen passar särskilt bra in i det blå/vita temat på altanen. Jag började samla på den när jag konfirmerade mig och sen har jag fått av släkt och vänner lite då och då. Nu är den i stort sett komplett. Jag är riktigt nöjd över att jag lyckades välja en servis som jag fortfarande idag är nöjd med.





Den här karaffen är köpt för en liten slant på "Shalom", min favoritloppis i Oskarshamn. Har en likadan till. Visst är det roligt att duka lite extra fint, det känns ju som att maten smakar godare då.
Denna vecka har gått lika fort som alla andra veckor... Det har varit fullt upp på jobbet och även när jag kommit hem från jobbet har vi haft en massa kvällsaktiviteter inbokade. Men det är kul...lite svårt att hinna med allt det vardagliga bara, så som laga mat, diska, tvätta, städa, elda..ja ni vet!




Ikväll blir det partaj. Ska till folkets park här i samhället på "Shanes"...blir mycket trevligt!

2 kommentarer:

  1. Gott! och fin servis, det var ett bra val då för flera år sen. Shanes finns dom..? låter kul med partaj i parken.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. oh så fin blogg clara, kommer tillbaks garanterat! ha det gott, varmkram lotten

    SvaraRadera