lördag 13 juni 2009

Nyplockade blommor

Jag har varit ute i trädgården och plockat blommor för att smycka bord och hyllor med. Det blir en härlig känsla i rummen med nyplockade blommor. Det passar ju extra bra nu i skolavslutningstider. Igår tog min brors flickvän studenten, så vi firade henne. Det är verkligen en "milstolpe" i livet. Gud va tiden har gått fort sedan man själv tog studenten (5 år sedan).




Smörblommorna plockade jag när jag var på promenad i eftermiddag. Visst är det skönt att ta en promenad i skogen och bara få koppla av och rensa huvudet. Jag borde göra det oftare. Jag har tänkt att jag någpn gång måste börja med att ta en promenad på mornarna innan jobbet. Men jag är visst lite trött när klockan ringer och har inte alls lust att gå upp och ut och gå...sover hellre vidare. Det är nog helt enkelt inget för mig.





De vinröda pionerna är plockade i farfars trädgård. Jag väntar spänt på att mina egna pioner ska slå ut. Visst är det kul att följa vad som händer i landen i trädgården så här års.


Jag kan lova att det var mysigt att sitta och värma sig vid brasan efter att ha stått ute och frusit (tittade när Viktor spelade match igår kväll). Även på sommaren är öppna spisen användbar. Fast jag vet inte om man kan kalla det sommar än. Här är det riktigt trist väder och har varit länge nu tycker jag. Får hoppas på en bättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar