lördag 11 februari 2012

Villa Gransholm!





I denna fantastiskt vackra villa har min käraste och jag precis spenderat en härlig "minisemester". Vi var där fredag til lördag och bara njöt av lite ensamtid, lugn & ro och en underbart god middag.

Att sitta här och äta middag och frukost var ljuvligt;



Detta ställe ligger ett par mil utanför Växjö och kan varmt rekommenderas.


Det var som sagt skönt att komma iväg lite själva, utan barn. Men samtidigt var en natt precis lagom, jag hade redan hunnit börja längta efter Vilhelm väldigt mycket.


Idag när vi kom hem var Vilhelm och hans mormor och morfar iväg på en utflykt, så då passade jag på att sy gardiner och måla ett skrivbord. Sådant som passar bäst att göra utan en
21 månaders kille=)!



Jag placerade symaskinen i matsalen och satte igång. Som ni ser är det i vitt tyg jag syr...mer än så avslöjar jag inte just nu, men snart är det färdigt och då får ni se resultatet.


Innan vi hade flyttat in i huset köpte vi ett stort gammalt skrivbord på auktion. Det har jag hela tiden tänkt att måla vitt, men det har bara inte blvit av. Men så idag satte jag igång. En strykning till behövs, men sen ska det nog vara färdigt.



Rummet där skrivbordet hela tiden har stått är det så kallade kontoret. Detta rum har vi inte fått ordning i på grund av det omålade skrivbordet. Rummet har varit färdigmålat/tapetserat och så ända sedan vi flyttade in, men inte mer än så. Men nu ska det alltså bli ändring på det.
Det känns kul!


Imorgon är det söndag och ytterligare en ledig dag...massor av roliga saker som kan göras, härligt!

Gokväll!

3 kommentarer:

  1. Skrivbordet ser ut att bli galet vackert!! Undra vad du hittar på med tyget då!! Måste jag hålla koll på!!
    Vad mysigt att få vara borta ett litet tag!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilken skön övernattning!

    Hoppas att vi kan se snart!

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart ställe..;)
    Jag klarade inte heller av att vara borta mer än ne natt när barnen var små...
    Den tiden kommer då de väljer att vara borta från en längre och då saknar man den tiden du har nu..;)
    Vad fint skrivbordet ser ut och spännande med tyget....;)
    Alla hjärtans kramen kommer häääär!
    katarina

    SvaraRadera