måndag 24 mars 2014

Fågelbo med ägg









Hej!


Ny dag, ny vecka och ny möjligheter. Solen skiner - en bra början!

Idag visar jag er mitt fågelbo med ägg som jag tillverkat själv. Jag började med att klä en kransstomme med grenar och ris. Sedan sprejade jag den vit. I "boet" la jag några hemmagjorda påskägg (vanliga färgglada ägg som jag klätt med olika papper, bokmärken, spetsar, fjädrar, band och pärlor). Hela härligheten placerade jag sedan på ett svart tårtfat på fot.

Annat jag har grejat med här hemma idag är ett av mina målningsprojekt. Jag har nämligen några sådana. Och ibland känner man för att måla och ibland känns det bara jättejobbigt. Men idag fick jag lust att dra igång och då gäller det att ta vara på den känslan. Dessutom sov Sigrid och Vilhelm var på förskolan, så tajmingen var perfekt! Målarprojektet jag började med idag är relativt stort, så idag hann jag bara med att slipa. Hoppas att känslan av att få det klart hänger i ikväll när barnen lagt sig! Bilder kommer så småningom.

Om jag ska berätta lite om vardagslivet här hemma också, så flöt helgen på lika fort som vanligt. Vi hann med mycket roligt. Bland annat en bjudning med goda vänner på lördagskvällen och ett trevligt kalas hos släktingar på söndagen.

Hoppas ni får en bra vecka!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar