onsdag 19 mars 2014

Påskris








Hej!


Nu har jag minsann tagit fram min låda med påskgrejer. Det är ju ändå bara 4 veckor kvar till påsk =).
Jag började med att göra ett litet påskris med fina fjädrar och ägg. Jag placerade riset på det lilla bordet vid korgstolarna och kakelugnen. 

Jag tycker att påsken är rätt trevlig och kravlös, det är inte så många måsten som det till exempel är vid jul (även om jag nu gillar det vääldigt mycket också).

De vita korgstolarna är favoriter här hemma. De är rejäla och sköna att sitta i. Jag har ärvt stolarna av min farmor och farfar. Jag kommer ihåg att dom alltid hade korgstolarna uppe på sitt sovrum. Och tänk, nu bor min bror med familj i det huset och har sitt sovrum där på samma ställe. Tiden går och allt ändras...det är härligt när en ny generation tar vid. Det är ju livets gång. 

/Clara


2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med lite påsk- och vårpynt. Man får njuta av alla små ting och sätta guldkant på vardagen!! Kramar, m

    SvaraRadera
  2. Va snyggt det blev. Gillar värkligen färgerna, det smällte in så fint i rummet.

    SvaraRadera