onsdag 22 april 2015

Från vitt till svart


Nu har jag målat karmstolarna svarta.

Jag tyckte det blev fint att blanda svarta och vita stolar runt matsalsbordet.

Här i matsalen är det nu en blandning av vita, svarta och bruna möbler.

Jag tyckte det blev trevlig att kombinera den nya svarta vägglampan med svarta stolar.

Syrénkvistar på bordet.

Vy från matsalen mot köket.

Rosor på matsalsbordet.

På bordet står även ett par ljusstakar. De har jag fyndat på Karlssons.

Vilhelm och jag i målartagen. Han tycker det är kul att hjälpa till...och jag låter honom vara med:).
Som ni ser har även vi en tvättstuga full av tvätt, barnvagnar och annat.


Hej!


I söndags eftermiddag satte Vilhelm och jag igång med att måla karmstolarna i matsalen svarta. Jag hade gått och funderat på att jag ville måla något svart. Jag bestämde mig för att det fick bli karmstolarna som skulle få byta färg från vitt till svart. 
Då kanske ni undrar varför jag bara målar två stolar svarta och låter de andra stolarna runt bordet vara vita...ja, det är det som är själva grejen ;)....att blanda olika stilar och färger är något jag har börjat gilla mer och mer. 

Jag har tillfört mer och mer svarta detaljer i matsalen den senaste tiden, bland annat den nya svarta vägglampan som jag är riktigt nöjd med.

Den svarta färgen jag använder är matt. Jag tycker att resultatet blir extra bra med just matt färg. 


Igår kväll var ju jag på Mönsterås bibliotek och höll ett litet föredrag om att blogga. Där var även en duktig och inspirerande man som heter Sören Svensson som inspirerade till att börja skriva. 
Inte nog med det, självaste Henrik Rydström höll ett föredrag om glädjen att läsa. Det var ju rätt så häftigt att jag tillsammans med dessa "herrar" fick hålla mitt föredrag.
Jag hoppas att jag inspirerade de som var där och lyssnade :). 
Roligt var det i alla fall!


Nu närmar det sig helgen (igen!). Då har vi mycket roligt att göra, bland annat baka en massa gott inför vår blivande 5-årings kalas. Även sätta upp studsmattan för våren, ta fram trädgårdsmöblerna och bara njuta. Härligt!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar