måndag 6 april 2015

Tulpaner och påskliljor


På soffbordet i vardagsrummet står en vas med tulpaner och påskliljor i.

Grå lampskärm från Ikea.

Vår auktionsfyndade soffa. 

Vår- och påskkänslor på samma gång.


Hej!


Så lider påsken mot sitt slut.
Hoppas ni haft det bra och vilat upp er rejält.

Visst gick dagarna fort?!
Här hemma har det varit en blandning av sjukstuga, påskmiddagar och lugn och ro. 

Ni minns väl vår blå soffa vi fyndade på auktion i höstas?
Den är helt fantastisk en sån här helg när alla vill slappa och mysa tillsammans, för då kan man "bre ut sig" rejält. Mitt emot den blå soffan står ju ytterligare en soffa, en beige. 

På soffbordet brukar jag variera vad som står där på. Just nu står den vackra silvriga krukan/vasen jag fick av mamma och pappa när jag fyllde år där. Blandningen av tulpaner och påskliljor där i tyckte jag blev trevlig, 
De rostiga ljusstakarna som står där bredvid är verkligen favoriter här hemma.

På väggen bakom soffan hänger en ram, en liten spegel och ett gammalt foto av några kungligheter.

Taklampan har vi köpt på Ellos. 

Hoppas nu ni får en bra vecka!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar