söndag 12 april 2015

Nu öppnar vi upp pardörrarna till altanen


Ååh, vilken ljuvlig känsla när man kan öppna upp pardörrarna till altanen för första gången på året. 

Blombuketten i rosa och lila fick Viktor av oss på sin födelsedag.

Helgens loppisfynd...

...en stor "lampkrona" i mässing. 

Köpte den för bara 100 kr. Ett fynd kallar jag det :).

Den är riktigt stor och pampig med vackra detaljer. 



Hej!


Här har det hunnits med mycket de senaste dagarna. 
Vi har bland annat njutit av det fina vädret, firat pappa Viktor på sin födelsedag, varit på loppis, skjutsat storebror Vilhelm på barnkalas och även hunnit med en shoppingdag i Kalmar.

Det är helt underbart när man kan öppna upp pardörrarna till altanen så som ni ser på bilderna. Det är nu så här tidigt på säsongen som man kan njuta som mest av det. Sedan brukar det bli fullt av flugor och myggor som gärna letar sig in. Och det gillar vi inte. 
Att se spetsgardinerna fladdra i vinden samtidigt som solen lyser det är något jag har längtat efter hela vintern. 

På matsalsbordet ser ni en bukett blommor i soppterrinen. Den fick Viktor av oss på sin födelsedag. Vi firade honom lite i fredags kväll. Det "rätta" kalaset fick dock vänta lite då vi i hela familjen har varit sjuka och kände att vi dels behövde vila upp oss lite för att orka ha kalas, men även för att inte sprida bacillerna ännu mer. 
Denna vecka blev minsann lite konstig då vi alla till stora delar fick vara hemma från jobb och förskola. Men i morgon är det nya tag igen. För nu är vi pigga!

I helgen gjorde vi som sagt ett loppisbesök också.
Jag hittade ett riktigt fynd. En stor och vacker "lampkrona" för 100 kr. Den saknade skärmar, men det var det som var lite av grejen tycker jag. Nu ska jag bara köpa lite större glödlampor och sätta i så tror jag den blir kanon. 
Sen får vi se var vi ska ha den. För sådant behöver man ju inte bestämma innan man köper något, eller hur?;).

På dagens shoppingtur till Kalmar var det barnen som var i fokus. Kläder och vårskor stod på inköpslistan. Vi hittade det mesta vi behövde.
Vi gjorde även ett besök på Ikea. Men där köpte vi faktiskt bara sugrör och presentpapper. 
Konstigt? - ja, jag vet!
Jag var sugen på både gardiner och lampor, men jag "höll mig" utan att köpa något.

Det var allt för nu!
Hoppas ni får en bra vecka!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar