tisdag 12 juli 2011

En liten köksinblick!

Jag skrev i mitt förra inlägg att matsalen nog är mitt favoritrum här i huset. Men nu när jag skulle börja berätta om köket för er känner jag nog att även köket är ett favoritrum=). Inte för att jag älskar att laga mat direkt, utan bara att köket är så trivsamt och rymligt.

Köket är väldigt vitt, precis som övriga rum.


Idag visar jag bilder på den delen av köket där vi lagar mat. Stor bänkyta och mycket skåpsinredning är inte dumt att ha. Vi ville att skåpen skulle gå ända upp till taket. Det var lite klurigt eftersom att vi har en takhöjd på 270 cm, men efter lite funderingar så löste vi det på detta sätt;


Vårt kök är från ikea och luckorna heter Lidingö. Handtagen köpte vi separat för att få en mer lantlig känsla. En taklist över skåpen och en golvlist under skåpen tyckte vi även förstärkte den lantliga känslan.




Till höger i bild skymtar ni entréhallen;




Bilder på resten av köket kommer framöver, så håll utkik=)!


Hoppas ni njuter av sommaren!

10 kommentarer:

  1. Vackert kök ni har!!!!
    Stora bänkytor och mycket förvaringsutrymme är guld värda i ett kök :)
    Önskar dig en fin dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Wow så fint ni har det. Du får mig att längta ännu mer efter vårt kök. Men nu är det inte långt kvar faktiskt. Och med en liten gosse som tar all min tid nu så går tiden ännu fortare. Åh vad jag längtar!

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  3. Detta vackra rymliga kök!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Väldigt, väldigt fint! Helt rätt med listerna tycker jag, då blir det som ett platssbyggt gammalt kök.
    Ha en fin söndag, Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart vackert kök ni har. En fröjd att stå där och baka och laga mat, kan jag tro :)

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Men duuu!
    Vilket helt underbart kök ni har!
    Kan tänka mig att det är härligt att laga mat där...sånna ytor....
    vill haaaaaaaaaaaa...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Du milde så vackert hus ni har. Ljust och luftigt ser det ut att vara. Nu blev jag allt avis ;)

    SvaraRadera
  8. Hej hej! fantastiskt fint kök ni har.

    får man fråga var ni köpt kaklet?

    mvh Jennie

    SvaraRadera
  9. Hej, jag skulle vilja veta var ni köpt spiskåpa. Letar efter något liknande. Mvh Elisabeth Häggqvist

    SvaraRadera
  10. Hej, jag skulle vilja veta var ni köpt spiskåpa. Letar efter något liknande. Mvh Elisabeth Häggqvist

    SvaraRadera