söndag 3 juli 2011

Inköp...

Vi har varit på en underbar semester på Öland några dagar. I Borgholm har de en väldigt fin inredningbutik med precis sådana grejer som jag gillar. Förstås var det några fina ting som följde med mig hem.


En tavla, servetter och en kökshandduk;




Kökshandduken är rosa- och vitrandig och servetterna har romantiska blommor i rosa och grönt, utmärkt att duka med.


På tavlan är det bilder på gamla bestick, precis sådana som jag gillar;



En tvålpump blev också inhandlad. Den placerade jag i tvättstugan;




Vi har som sagt haft en härlig och avkopplande semester på Öland. Men det är alltid skönt att komma hem igen, det tycker särskilt jag som är en hemma-människa. Jag blir alltid sugen på att greja när jag har varit hemifrån några dagar. Idag fick det bli att placera ut de nya sakerna jag köpt. Jag har även satt in fotografier på sonen i nyinköpta ramar...bild kommer när jag har hängt upp dem i hans rum.


Imorgon är det en speciell och lite konstig dag...jag ska nämligen börja jobba efter 15 månaders mamma-ledighet. Det är blandade känslor, men det ska nog gå bra bara jag har kommit igång. Det som blir den största omställningen är förstås att vara ifrån vår finfina son hela dagarna, men det är ju också en vanesak.


Tack för era fina kommentarer, jag blir så glad att ni tittar in här!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du shoppat!
    Måste oxå ta en tur till ön snart!

    Ha det så bra på jobbet!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Mitt först besök hos dig och jag måste komma tillbaka...vilket uuunderbart hus ni byggt!
    Efter vad jag förstått har ni inte bott där så länge än men ändå har du lyckats få det att se "inbott" ut. Jätte jätte fint!
    Kram Katarina

    SvaraRadera